A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Бродівської міської ради Львівської області

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ОСОБИ

Дата: 07.02.2024 15:37
Кількість переглядів: 20

Прийти на консультацію до фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру батьки можуть:

  • за власним бажанням, якщо непокояться за свою дитину (бачать і розуміють, що їх малюк відрізняється за рівнем розвитку чи поведінкою від інших дітей);

  • звернутися з приводу особливостей розвитку дитини за рекомендацією лікаря, вихователя, вчителя, соціального працівника чи практичного психолога.

Спочатку батьки зможуть проконсультуватися з приводу своїх занепокоєнь, а от уже в разі потреби фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру проведуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини та нададуть відповідні рекомендації щодо її навчання та подальшого розвитку.

ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ДИТИНИ – ОДНЕ ІЗ ОСНОВНИХ ЗАВДАНЬ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ.

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ОСОБИ – збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ОСОБИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ПОВТОРНА, ПРОВОДИТЬСЯ:

1. За письмовим (або онлайн, використовуючи АС "ІРЦ") зверненням (заявою) до інклюзивно-ресурсного центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи, яка подала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі - заявники).

Усі письмові звернення (заяви) до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС "ІРЦ". У разі звернення до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.

Перед проведенням комплексної оцінки директор інклюзивно-ресурсного центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність відповідних документів.

2. Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви) відповідно до пункту 11 "Положення про інклюзивно-ресурсний центр".

 

У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для дітей, які переїхали на тимчасове місце проживання, комплексна оцінка проводиться протягом тижня з моменту подання звернення (заяви).

3. Інклюзивно-ресурсний центр може проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та / або проживання (перебування) особи.

Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та / або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування).

Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями інклюзивно-ресурсного центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації / адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці інклюзивно-ресурсного центру за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами.

4. Участь батьків або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.

5. Комплексна психолого-педагогічна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:

  • оцінка фізичного розвитку (здійснюється вчителем-реабілітологом);

  • оцінка мовленнєвого розвитку (здійснюється вчителем-логопедом);

  • оцінка когнітивної сфери та емоційно-вольової сфери (здійснюється практичним психологом);

  • оцінка освітньої діяльності (здійснюється вчителем-дефектологом).

У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.

Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до інклюзивно-ресурсного за шість місяців до початку навчального року.

ТРИВАЛІСТЬ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ОСОБИ

Процедура й тривалість оцінювання визначаються згідно з віковими та індивідуальними особливостями розвитку дитини. Крім того, кількість зустрічей визначається часом для застосування методик оцінки.

Під час проведення комплексної оцінки фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру створюють атмосферу довіри та доброзичливості, враховують фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.

 

1. Переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переходу особи з особливими освітніми потребами між рівнями освіти, переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти.

2. Надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми.

3. Ініціативи батьків (інших законних представників) особи з особливими освітніми потребами.

4. Ініціативи особи, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" з метою проведення моніторингу розвитку особи, але не частіше ніж раз на рік.

5. Рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами закладу освіти або фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з метою проведення моніторингу розвитку особи (за згодою батьків).

6. Визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.

У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для осіб, які здобувають загальну середню освіту та тимчасово перебувають за кордоном, або для осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, під час переходу між рівнями освіти строк дії висновку, який використовувався у процесі здобуття освіти на попередньому рівні освіти, продовжується на період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). Повторна комплексна оцінка має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення чи скасування воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), повернення здобувача освіти з-за кордону або повернення тимчасово окупованої території, на якій проживає здобувач освіти, під загальну юрисдикцію України та відновлення конституційного ладу України на цій території.

У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для організації проведення повторної комплексної оцінки.

Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування) / навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.

Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.

За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС "ІРЦ", що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.

Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) та інформацію щодо ступеня їх прояву; рівень підтримки для організації інклюзивного навчання).

ОФОРМЛЕННЯ ВИСНОВКУ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ОСОБИ

 

Результати комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.

Інформація про результати комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".

ОБРОБКА ТА ВНЕСЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ОБСТЕЖЕННЯ ФАХІВЦЯМИ ЗА НАПРЯМАМИ ОЦІНКИ ДО АВТОМАТИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

Кожен фахівець, який індивідуально здійснює оцінку:

  • аналізує й інтерпретує результати оцінювання;

  • визначає особливості розвитку дитини та потреби у сфері оцінювання;

  • розробляє рекомендації з надання психолого-педагогічної допомоги;

  • розробляє рекомендації для організації освітнього процесу дитини.

СПІЛЬНЕ ЗАСІДАННЯ КОМАНДИ ФАХІВЦІВ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ З МЕТОЮ УЗАГАЛЬНЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ОСОБИ

Узагальнення результатів комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи здійснюється на засіданні фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.

ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ОСОБИ:

1) визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів));

2) визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);

3) надаються рекомендації щодо складання, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо);

4) надаються рекомендації щодо надання підтримки в освітньому процесі для дітей, які зазнали психологічної травми.

 

ФОРМУВАННЯ ВИСНОВКУ ПРО КОМПЛЕКСНУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ОСОБИ

Для оформлення висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи директором інклюзивно-ресурсного центру назначається відповідальна особа.

Фахівці інклюзивно-ресурсного центру ознайомлюють батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, необхідністю створення умов для навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).

У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом п'яти робочих днів.

Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.

Також висновок про комплексну оцінку може надаватися особі, якою подано заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб".

Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини здійснюється, за попереднім записом, щоденно з 08:30 до 12.00.

Кожного понеділка та четверга відбувається засідання фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру з метою узагальнення результатів комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи.

ШАНОВНІ БАТЬКИ !

Не зволікайте часом!

Чим раніше буде проведена комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку вашої дитини та надана вчасно комплексна корекційна допомога, тим ефективнішим буде результат розвитку вашої дитини!

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень